Over scouting

Scouting Amalgama behoort tot het wereldwijde web van scouting. In veel landen wordt het Scoutingspel gespeeld, oorspronkelijk bedacht door Sir Robert Baden Powell. In Nederland zijn alle Scoutinggroepen aangesloten bij Scouting Nederland: de grootste jeugd en jongeren organisatie van Nederland. Scouting biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijds besteding. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s.

Scouting Amalgama is een “Open Scouting” dat wil zeggen, dat wij geen religie volgen en toegankelijk zijn voor alle bevolkingsgroepen en dat jongens en meisjes gemixt door de speltakken heen lopen. Scouting Amalgama heeft ervoor gekozen om de leeftijdsgrenzen iets aan te passen. Dat komt mede door het vroegere gebrek aan ruimte en het altijd blijvende probleem van leiding zoeken. Bij Scouting Amalgama kun je deelnemen bij/aan diverse speltakken en groepen:

Bevers
5-8 jaar (In overleg met de staf zijn ze vanaf vier en een half welkom. )

Welpen
8-10 jaar

Scouts
10-15 jaar

Explorers
15-18 jaar

Roverscouts
18-23 jaar

Verder nog:
PlusScouts: Iedereen die nog lekker wilt blijven plakken bij de club als (jeugd)lid
Staf: heeft zorg voor de speltakken
Bestuur: ondersteunt de staf, heeft een keer per twee maanden groepsraad

DRAAITIJDEN
De draaitijden kunnen gewijzigd zijn, vraag daarom altijd naar de juiste tijden !
Bevers op zaterdag van 9:30 tot 11:30
Welpen op zaterdag van 9:30 tot 11:30
Scouts op zaterdag van 9:30 tot 11:30
Explorers op zaterdag van 12:00 tot 14:00
Rovescouts op vrijdag van 20:30 totĀ 22:30

Het is erg belangrijk dat u uw kind afmeldt als het een keer niet kan. Het is voor ons erg vervelend om te moeten wachten op een kind dat helemaal niet komt. Daarbij komt ook nog dat wij niet weten of een kind gewoon niet komt, of dat er onderweg iets gebeurd is!

Daarom de regel: Het kind moet afgemeld worden.! Dat kan bij de stafleden op het mobiele nummer, via SMS of whatsapp (of natuurlijk via e-mail).

Mocht een kind onverhoopt willen stoppen met Scouting, moet dat altijd gemeld worden bij de staf en bij de secretaris/ledenadministratie: Mirjam (info@scoutingamalgama.nl).

Het clubgebouw kunt u vinden aan de Weteringweg 50, tussen de Drieskensacker en de Heeskesacker.
Ons clubgebouw bestaat uit 2 verdiepingen. De benedenverdieping is voor de Bevers en Welpen. De bovenverdieping is voor de Scouts en Explorers.

Per speltak zullen de activiteiten verschillen. Het zijn immers verschillende leeftijdsgroepen en verschillende thema’s waarmee gewerkt wordt.

Standaard zijn altijd de richtlijnen van Scouting Nederland. Jaarlijks komt altijd terug:

• Installatie
  • Overvliegen (dan ga je door naar een hogere groep)
  • Kerstmis
  • Sinterklaas
  • Acties
  • Vriendjes- en vriendinnetjesdag
  • Kamp(en), (nacht)hikes, erkende wandeltochten
  • Wek activiteit voor Welpen
  • Beverdoedag voor Bevers

Elk Scoutinglid een ‘eigen’ blad
Scouting Nederland brengt ook een eigen magazine uit. 4 Keer per jaar ontvang je het Scouting Magazine thuis op de deurmat. In het magazine vind je diverse hoofdstukken voor de verschillende speltakken:

Bevers van 5 – 7 jaar: Beverpost
Welpen van 7 – 11 jaar: Scouty
Scouts van 10 – 15 jaar: Flitz
Explorers van 15 – 18 jaar: iXiXeL
Roverscouts van 18 – 23 jaar: Tijdrover

Bekijk hier het Scouting Magazine

Verder krijgt elk lid een Scoutcard hiermee; krijg je korting in de Scoutshop,ter identificatie/legitimatie o.a. bij op kamp en/of bij acties hier staat je lidnummer op o.a. te gebruiken bij Scouts Online

Tevens krijg je op de website vanĀ Scouting Nederland Scouting Nederland Toegang /account tot My Scout Menu.